Szkoła Pełna Możliwości

 

HARMONOGRAM FORM WSPARCIA:

Harmonogram form wsparcia – wrzesień 2024 r.

Harmonogram form wsparcia – październik 2024 r.

Harmonogram form wsparcia – listopad 2024 r.

 

 

CEL PROJEKTU:

Celem projektu ,,Szkoła Pełna Możliwości” jest zwiększenie szans edukacyjnych 96 dzieci (53 dziewczyn oraz 43 chłopców), w tym 11 z orzeczeniami (4 dziewczyny  7 chłopców) i 17 z opiniami PPP (2 dziewczyny, 15 chłopców) czyli 79 % uczniów uczących się w dwóch szkołach: Niepublicznej Szkole Podstawowej „Elementarz” i Niepublicznej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I Stopnia „Elementarz” w Katowicach poprzez organizację 936 godzin dodatkowych zajęć prowadzących do wszechstronnego rozwoju dzieci, wzrostu ich umiejętności i kompetencji i wyrównania szans edukacyjnych w trakcie 1188 godzin zajęć kompensacyjnych oraz szkoleń dla 35 nauczycieli (33 kobiet, 2 mężczyzn). Cel zamierzamy osiągnąć poprzez zapewnienie odpowiednich warunków do rozwijania indywidualnego potencjału dzieci, tak by w przyszłości umożliwić im pełnię rozwoju osobistego na miarę swoich możliwości oraz pełne włączenie w życie społeczne.

W projekcie przewidziano następujące zadania:

1. Szkolenia dla nauczycieli

2. Zajęcia specjalistyczne z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej
– terapia ręki
– treningi umiejętności społecznych
– terapia psychologiczna
– terapia pedagogiczna
– terapia SI
– zajęcia logopedyczne
– Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne
– terapia biofeedback
– spotkania z psychologiem/pedagogiem

3. Zajęcia wspierające zdrowie psychiczne
– arteterapia
– muzykoterapia

4. Zajęcia świetlicowe
– zajęcia wyciszające „Kąciki ciszy”
Założenia koncepcyjne Projektu w dużej mierze zostały oparte na koncepcji BLP (Building Learning Power) – Budowanie mocy uczenia się oraz metodach i materiałach wypracowanych przez Fundację „Elementarz” w projekcie Szkoła Ćwiczeń. Działania zaplanowane w projekcie mają na celu kształtowanie kompetencji, które umożliwią osobom uczącym się osiągnięcie sukcesu i zapewnią włączenie w życie społeczne.

 

Zajęcia będą realizowane zgodnie z Rozp. MEN z 9.08.2017 r.

 

 

Wszystkie zadania realizowane będą w okresie VIII 2024 – VII 2025 r.

 

RÓWNOŚĆ SZANS KOBIET I MĘŻCZYZN

WYTYCZNE ZASADY RÓWNOŚCIOWE

 

ZINTEGROWANA STRATEGIA UMIEJĘTNOŚCI 2030

ZINTEGROWANA STRATEGIA UMIEJĘTNOŚCI 2030

 

SZKOLENIA:

Równość szans, zrównoważony rozwój i zasada partnerstwa w kontaktach z dziećmi i rodzicami

 

Skip to content